fredag 1 januari 2016

Gott slut 2015


År 2015 var året då det till slut blev för mycket men där vi också äntligen hittade lugnet.

Här är en snabbåterblick av hur året såg ut för mig.




I januari konstaterade jag bland annat att 2014 inte varit ett bra bloggår och lovade bättring, jag plockade in våren och jag stickade flera tofflor.




I februari stickade jag en fuskponcho, blev nästan klar med min påskduk och odlade massor med groddar och skott.




I mars kom jag i gång med förgroningen på allvar efter allt för
många nätter på sjukhus i januari och februari. Jag ville också tro att det efter regn kunde ske mirakel.


I april var vi trötta. Sjukdomarna fortsatte och vi såg ingen ända på allt elände. Det vi hade att hålla oss i var att det var klart att jag skulle gå hem som assistent på heltid till sommaren. Vi ställde allt hopp till att det skulle göra livet lättare. Bloggat blev det inte.




I maj gör jag ett försök att komma igång med bloggen igen. Ett inlägg blir det om en sjal som jag tänkt ha klart mycket tidigare.

Sen blev det sommarvila på bloggen.



Men midsommarfirande blev det i regnet....





...Signe fick nytt rum med tapeter hon valt helt själv...





Och vi gjorde en helt underbar resa till Gotland innan sommaren var slut.


http://tradtanten.blogspot.se/2015/09/regn-kal.html


I september kom jag igång med bloggandet igen. Då nappade jag på en KAL. (Nej koftan är inte helt klar än...)




I oktober blev min pappa sjuk, jag köpte en overlock och vi pysslade inför halloween.




I november bakade jag massor av bröd, sydde mig en klänning till jul och slog in 72 paket.




I december fick jag en riktig bloggflow. Jag sydde små presenter, jag kokade godis och vi köpte den finaste gran vi någonsin haft.

Jag började med att skriva att vi har hittat lugnet så det är med höga förhoppningar vi ger oss in i 2016.

2 kommentarer:

  1. Många fina bilder! Hoppas det blir ett toppenår och att du dessutom hinner komma med ett och annat inlägg! Ja, nä... skulle jag få för mig att KALA en kofta, fick det nog bli en sådan för stickolångsams förening. Lider nämligen gravt av stickolepsi när det kommer till större projekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stickolångsam föreningen skulle jag lösa medlemskap till på en gång. Hoppas du också får ett toppår!

      Radera