lördag 16 januari 2016

eget lördagsgodis


Jag har stulit en idé, eller vi kanske ska kalla det inspirerats till att pyssla med barnen...

I ganska många år har jag sparat barnens chokladkalendrar med tanken att använda dem som gjutformar. Men vi har liksom haft svårt att komma till skott. Så när jag såg hos kinoko hur snygga chokladbitar hon gjort kände jag att det var nu eller aldrig.

Så igår fick barnen göra sitt eget lördagsgodis. Idag gjorde jag enkla påsar av kopieringspapper och delade upp chokladen i mer lagom portioner. Jag klippte ut bilder från kalendrarnas baksida och gjorde påsarna lite roligare. Vem var bäst var sen knäckfrågan. Jag tar Blixten, nej Bärgar, nej... Efter mycket velande föll valet på Fillemor. Mamman hade inte hjärta att berätta att bilden på påsen inte sa något om vilka bitar som var i...


2 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Och kul med små egna godispåsar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktigt bra idé kan ju aldrig gå fel!

      Radera