fredag 29 januari 2016

Nya koftplaner

 

Eftersom det gick så himla bra med min första kofta så jag beställde nytt garn häromveckan. Sen fick jag vänta, tills igår. Då kom det äntligen. Jag skulle egentligen gjort en ordentlig matlista och åkt och handlat men det går ju inte när man har får hem en hel påse med mjuka små nystan.

Koftan ska stickas på rundsticka nr 6 och självklart hade jag ingen hemma. Att vänta tills jag köpt någon var inte att tänka på så jag la upp alla 233 maskor på en vanlig jumpersticka bara för att komma igång. Idag har jag köpte en rundsticka så nu är det överstickat så nu kör jag... ska bli spännande att se när den blir klar....

En snabbplanering av veckans mat blev det också till slut
Igår blev det reser
Idag, fredag TACOS!
lördag: födelsedagskalas 
söndag: potatisgratäng och kyckingfilé 
måndag: pasta med sås på rökt lax
tisdag: linssoppa
Onsdag: kör vi ett födelsedagskalas till

2 kommentarer:

  1. Ack, den ljuvliga känslan av nytt garn! Jag har nästan helt övergett stickningen från broderiet, och inte insett att jag saknat det förrän jag sett just såna här bilder. Det är så mycket stämning i ett par luddiga garnnystan på hög. Så mycket längtan och potential.
    I helgen lyckades jag komma ifatt min planering, bocka av ett antal punkter på att-göra-listan och kostade på mitt att sätta stickorna i ett stort gråmelerat mohairgarn. Utan någon mer avancerad plan än ännu en halsduk började jag lägga upp maskor och jag måste säga att det var rena terapin. Nu klarar jag resten av veckans åtaganden!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade motivation att börja sticka igen. Lycka till med sjalen

    SvaraRadera