lördag 30 januari 2016

Dags för lite vårblommor


Jag är lite kär i vivor. För mig är det vårblommor över alla andra. Att de går att sätta ut i trädgården är också ett plus (även om jag brukar glömma att vattna mina när de blommat över). Jag brukar köpa ett helt gäng i olika färger men i samma färgskala och plantera ihop dem i en stor urna. Och kanske jag gör om någon vecka. Men den hör gången blev det andra små arrangemang. Först ut är en julgrupp som började se dassig ut. Bort med det vissna och in med en viva tillsammans med en betongfågel. Sådärja!


En viva till hamnade i hallen. I blomaffären hittade jag också små sticklingar. Två pelargoner och en fuchsia. De har fått ny jord och i veckan ska jag röja i pysselrummet och hänga upp blombelysning så förhoppningsvis ska de växa och trivas!



2 kommentarer:

  1. Bra tips på att pimpa en julgrupp. Dessa trodde jag var hopplösa fall annars.

    SvaraRadera
  2. Men många julgrupper är lite hopplösa i januari men det finns nästan alltid någon växt där som är värd att rädda. Just den här gruppen hade jag lite tur med. Jag behövde bara kasta lite mossa, julpynt och en överblommad växt och så var julkänsla borta!

    SvaraRadera