söndag 31 januari 2016

Belöning istället för Städuppdrag. ..


Uppdraget hos Förvaringsdrottningen för veckan som gått var att städa badrumsskåpet och det behövs verkligen här hemma. Men så stod jag där i mitten av veckan och skulle ta ett förekort på stöket och precis då slog det mig att min gräns för hur privat jag vill vara här på bloggen gick precis där. Mina badrumslådor är och förblir mina privata. 

Men inget uppdrag får ju vara omöjligt så jag tänkte ut att jag istället kunde visa den goda hallonpaj jag skulle få fika på som belöning för att jag tagit tag i de där lådorna. Men nu är det söndag kväll och pajen är uppäten men lådorna är inte så städade.... Tur att nästa veckas uppdrag är att städa handväskan, för jag är såpass ovanlig att jag inte använder handväska. Jag får ta tag i lådorna då istället. Och kanske ska jag få ordning på den där tvättstugan.

Hallonpajen förresten, en otroligt god kaksmakande deg fylld med hallon, vit choklad och mandel. Jo den var så god som det låter. Vill ni smaka är det bara att ta ett stopp på café tant gredelin här i Enköping. Men om det nu är så illa att ni inte har vägarna förbi kan man ändå köpa deras bakbok och då kan man få gofika hemma istället! Som ni kan se fanns det inte ens tid att rätta till duken innan bordet var fyllt av fikasugna och pajen var uppäten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar