söndag 10 januari 2016

Rambröd


Mitt bakflow har smittat och idag var det Björns tur. Jag har länge velat baka rambröd men eftersom jag inte känner mig bekväm med skruvdragare har jag försökt få Björn att bygga mig en ram. Men det har han inte velat. Ända till nu i veckan när han själv blev lika sugen på att baka och raskt hade vi en bakram klart.

Så snyggt att bröden blir perfekt fyrkantiga. Och gott blev det också. 

Nu är frysen fylld till bristningsgränsen med bröd så om någon undrar om det här blivit en brödblogg så kan jag lugna med att det inte kommer bakas på några veckor nu. Imorgon ska jag visa upp något med trådar istället så att det känns mer hemmavant!


Brödet var så snyggt att vi slog in en limpa som en tack-för-att-ni-ordnar-julgransplundring-åt-oss-present till mina föräldrar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar