lördag 23 mars 2013

Påskkrans

Jo, jag är en härmapa jag också... Faktiskt är det mesta jag pysslar sånt jag sett någon annan göra. Tyvärr brukar jag ha väldigt svårt att komma ihåg vart jag fått mina idéer ifrån. Som den där fina kitschiga påskkransen som jag sett och varit jättesugen på att göra en alldeles egen. Men som jag inte kunde minnas vart jag hade sett när jag skulle skriva det här inlägget. Efter lite (läs ganska mycket) letande hittade jag den ändå till slut här.




Gissa om jag blev nöjd när jag hittade både en kransstomme (skönt att slippa göra en egen som var min plan) och en påse påskpynt på dagens loppisutflykt! Allt för lite drygt en tjuga! Hade tänkt att fylla hela kransen med ägg, fjädrar och blommor men väl hemma upptäckte jag att de flesta äggen i påsen var alldeles för fina för att hängas upp utomhus. Är ändå ganska nöjd med hur kransen blev. Det riktigt lyser Glad Påsk om den, måste vara omöjligt att komma till oss utan att bli på bra humör de närmaste veckorna.
 
 
Titta in här för att hitta fler härmapor!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Kul att du hittade till och ville vara med i Härmapan! Vilken påskig krans, kanske borde göra en själv..? Fin söndag på dig! //Sandra

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Påminner lite om ett fågelbo med den synliga stommen och alla äggen. Kul att se! Jag länkar till den också från mitt inlägg om det är ok?
    Angående svårigheten att komma ihåg var man sett saker så kan jag varmt rekommendera Pinterest, där sparar man ju både bilderna och länken till dem, så att man lätt kan hitta tillbaka. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är självklart ok att du länkar till min krans. Jag försöker det där med pinterest men kommer tyvärr sällan ihåg att lägga upp goda idéer där...

      Radera