söndag 17 mars 2013

Lilla D


Lilla D har redan varit hos oss en månad. Tiden går fort när man mest sitter i soffan och sniffar bäbislukt. Allt känns hyfsat enkelt och vanligt den här gången till skillnad mot de andra två gångerna. När T kom var allt nytt och lite skrämmande och jag gjorde inget annat än att önska att hon skulle växa och när S kom var allt om möjligt ännu mer skrämmande och jag gjorde inget annat än att önska att hon skulle få leva.
 
 
 
 
Det här är den lilla prinskorven. Egentligen gillar jag inte att lägga ut kort på barnen på bloggen men söt som han är kan jag inte motstå att dela med mig av ett kort... Oj vad fort han växer. Den här gången skulle jag gärna trycka på pausknappen ibland och få lite mer tid att bara njuta av honom. Det känns som vi har tjänat in det i vinter.
 
Den har varit en riktig utmaning för vår lilla familj. S har varit mer sjuk än vanligt och lunginflammationer och sjukhusvistelser har avlöst varandra. Senaste gången hon var inlagd på sjukhuset var samma dag som D föddes. Sambon försökte klona sig för att vara på båda ställena samtidigt och vi är evigt tacksamma för all hjälp vi fick av fina släkten som igen klev in och gjord livet möjligt. Extra tack till pappa/morfar och syster/moster som var med S på sjukhuset så sambon fick njuta av D:s första dygn.
Just nu väntar vi på att S ska opereras för att ta bort halsmandlarna i hopp om att det ska hålla henne friskare. Vi har fått tid på skärtorsdagen för operationen och antar att vi får fira en stillsam påsk...
 
Med en väldigt sjuk tjej och med en liten bäbis händer det inte inte så mycket här hemma (förutom omhändertagande av barn). Veckan innan D kom till oss blev vår övervåning inflyttningsklar och vi håller fortfarande på att flytta runt gejer så att de ska vara i rätt rum. I alla tre sovrum som vi gjorde i ordning saknas fortfarande några lister och det där sista piffet. ...och i rummen som blev kvar på nedervåningen ska vi inte ens börja prata om vad som är kvar att göra. Har tänkt att det blir ett projekt att få ordning i alla rum nu när jag är hemma på dagarna men av någon anledning har imorgon hittills alltid varit den bästa dagen att börja... Vem vet det kannske till och med är imorgon som är dagen när det smäller...

1 kommentar:

  1. Vilken sötnos!
    Krya på er!
    Kul att du gillade mitt täcke!

    SvaraRadera