tisdag 8 december 2015

Julfint på trappan






Titta vilket fynd jag gjorde i skogen i förra veckan. Antagligen hade någon varit inne på återvinningscentralen som ligger precis bredvid skogen och hittat den här, tagit den i hopp om att det var en silverskål och sedan kastat den när de upptäckte att den var i någon annan metall.

Men så glad jag blev av att hitta den. Nu står den på trappan tillsammans med lite granris och lyktor och säger välkommen till oss.




Vår trapp behöver verkligen lite piff för att inte vara precis så tråkig som den kan vara. Kommunen byggde den när de bostadsanpassade för att sätta dit rullstolsrampen på framsidan och trappan ser minst sagt tillfällig ut. Jag och sambon är överens om att något måste göras för att få den fin men inte riktigt överens om huret. I väntan på konsensus piffar jag efter bästa förmåga.





8 kommentarer:

  1. Ser inbjudande ut! Ska bli roligt att se vad ni hittar på med trappen längre fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag tycker nästan det ska bli mer spännande och se NÄR det faktiskt hittas på något med trappan.

      Radera
  2. Det är så kul att hitta saker som man kan använda som annars skulle slängts. Tycker det blev jättetrevligt och välkomnande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Att hitta fina saker i skogen är en riktigt mågottkänsla!

      Radera
  3. Så fint! Jag är så himla dålig på att dekorera utomhus. Det är precis som att all trädgårdsork försvinner efter sensommaren :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen det där med att orken tar slut när augusti går öber i september. Då brukar jag lägga allt fokus på trappen och försöka att inte se resten av trädgården.

      Radera
  4. Wow! Vilken skatt! Passar ju hur fint som helst bland all annan välkomnande pynt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skatt är rätt ord, jag kände mig precis som Pippi på sakletarjakt!

      Radera