tisdag 19 mars 2013

små strumpnallar

Det har inte varit mycket pysslande de senaste månaderna men när jag gick igenom datorn hittade jag tre små nallar som blev klara precis innan jul som inte blogats om än.
 
Nallarna sys av tubsockor så de är ganska billiga att göra. Tror att de måste göras av nya sockor eftersom man har avigsidan på sockorna utåt, där de är lite luddiga. Eftersom jag alltid gjort dem till små barn det också känts bäst att använda nya (fotsvett och barn hör liksom inte ihop..)
 
 
 
 
Eftersom de här nallarna blev mörkgråa var de lite svåra att fånga på bild. Just de här tre är gjorda utifrån två par herrstrumpor. Det är svårt att hitta bra färger på tubsockor. Bäst är så klart att göra dem av bruna strumpor men det har jag inte hittat på några år. Jag köper bara tubsockor när jag får lust att göra sånna här nallar så jag har inte full koll på tubsocksmarknaden ska jag erkänna.
 
Nallarna har flyttat hemifrån. En fick hoppa ner i ett paket och åka med posten till barnens nya lilla syssling som kom till världen i december. De andra två blev en hejdå present till två fina barn som jag fått lära känna via jobbet. En del barn flyttar in i hjärtat på en på en gång och just de här två behöver tyvärr någon extra att krama ibland.

1 kommentar:

  1. hej, tack för dina fina ord om min klänning! jag är faktiskt toknöjd =) supersöta nallar förresten, kram eddy

    SvaraRadera