onsdag 13 januari 2016

knappar, knappar, knappar.


Igår maskades koftan av och idag jobbar jag med att fästa alla trådar och sy i knappar. 11 knappar visade det sig... eller bara åtta kvar nu... hm, det där med att sy i knappar är inte mitt bästa.

Koftan var en KAL och blev inte helt i min smak så istället för att köpa nya knappar har jag grävt fram ett gäng ur knappsamlingen. Eftersom de är udda har jag valt att sy fast dem men rosa tråd så tror jag de kommer uppfattas som mer lika (kanske hoppas är ett bättre ord än tror)


2 kommentarer:

  1. Synd att du inte blev riktigt nöjd med modellen (som jag antar att det hänger på)! Själv tycker jag bara att omatchande matchande knappar är fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se hur det blir. Jag lovar att visa oavsett om jag blir nöjd eller inte.

      Radera