tisdag 29 oktober 2013

Nu är filten klar.

Ganska precis två år har jag pysslat med min mormorsrutefilt. Nu är den klar. Alla 180 rutorna är på plats. Den är inte superstor, tanken var att den skulle bli en filt till S säng. Två år senare har hon en mycket större säng så den passar inte där längre. Jag är också alldeles för stolt över den för att låta den ligga och samla damm i någon barnsäng.
Den ska få en särskild plats där den ska få vara fin och lyfta upp rummet med alla sina färger, jag älskar ju färg!




Innan jag började med filten hade jag aldrig virkat en mormorsruta i hela mitt liv så filten är inte helt perfekt men det gör mig inget. Som sagt 180 rutor, det blir en del trådar att fästa vill jag lova!




Kika in här för att se vad andra duktiga människor har skapat den här veckan!

8 kommentarer:

  1. Den blev jättefin! Du har kombinerat rutorna på ett fint sätt 4o4 tycker jag, men hur har du virkat ihop dem?

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Mormorsrutor är så roligt! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket enormt jobb. Vilken uthållighet.

    SvaraRadera
  4. Wow! Läckert!
    Ja, den förstår jag att du är stolt över!
    Blir hedersplatsen va?! :)

    SvaraRadera