tisdag 15 oktober 2013

Vagnsfilt

Trött tröttare tröttast men ganska ok ändå är nog den bästa beskrivningen över hur läget är just nu. Sambon har varit i Polen på begravning i helgen och jag har varit hemma med barnen. Min mamma och pappa flyttade in för att hjälpa till men det blir ändå lite extra jobbigt när allt ansvar för barnen hamnar på mina axlar. Att S inte mått riktigt bra, hostat en del på nätterna och haft några mindre kramper har så klart också påverkat min nattsömn en del.
Men nu är sambon äntligen hemma igen! Så skönt.

Jag har stängt in mig i syrummet några timmar ikväll för att få lite egentid och en hel del ufon har blivit klara! Men det är alldeles för mörkt nu för att fota dem. Så istället visar jag en filt till D som blev klar i förra veckan. Den är redan invigd och testad och lilla D verkar gilla den. 






Filten består av hälften återvunna tyger och hälften nya. Jag gillar särskilt de vita rutorna med blåa blommor. De är från en bordsduk som min farmor broderat. Duken har funnits så länge jag kan minnas och eftersom den alltid funnits i stugan för den mina tankar till sommar och ledighet.

Duken hade fått några elaka fläckar som inte gick att få bort så nu får den istället vara med och värma en ny generation. Filten är fodrad med fleece så den är varm och god i vagnen.






Även den här veckan deltar jag i Majas syförening. Kika HÄR för att se vad andra har sytt och stickat.


1 kommentar: