söndag 6 oktober 2013

Söndagslunch

Förr i tiden när jag var student bakade jag allt mitt bröd själv för det var helt enkelt för dyrt att köpa. Nu har vi andra ekonomiska förutsättningar men helt ärligt... det finns inte så mycket gott att välja på i brödhyllan på affären. Därför bakas det en hel del fortfarande. 
 
Då (förr i tiden) blev inte bröden alltid så bra och några saker testade jag bara en gång eftersom jag inte riktigt kunde hämta mig från riktiga misslyckanden.
 
Bagels var ett sådant men jag har funderat lite senaste tiden på om det inte är dags att testa igen. Så när bagarna i hela Sverige bakar fick i utmaning att göra just bagels i torsdags så kände jag att jag blev tillräckligt inspirerad för att försöka.
 
 


Så till lunch serverades nybakta bagels med färskost och rökt lax. Ingen dålig lunch alls! Och i frysen ligger tolv till bagels och väntar på att bli lunch någon annan dag.


 
 
Den här söndagen blev så där bra som söndagar ska vara och jag känner mig energifylld inför en ny vecka!

2 kommentarer:

  1. Blev också inspirerad att göra bagels efter torsdagens program och ännu mer nu när jag såg dina! Vilken mysig blogg du har. Här hittade jag massor av pysseltips :-) tack för kommentar inne hos mig, ha en skön vecka! //Karin

    SvaraRadera
  2. Jag har länge tänkt att baka bagels, men har aldrig kommit till skott. Ser ruskigt gott ut! Hoppas lilla S har återhämtat sig under helgen. Några fler ambulansturer till Ackis tycker jag ni ska slippa! En friskare höst hoppas jag verkligen ni får. Kram!

    SvaraRadera