lördag 5 oktober 2013

En till haklapp

Den här veckan bjöd på fika hos bästa Sandra. Eftersom jag är lite av en tant hade hon dukat upp ett ordentligt kafferepsbord åt mig. Ni vet med sju sorters kakor och tunna små kaffekoppar. Så som fika smakar bäst om ni frågar mig. Att Sandras hus är supermysigt och fikabordet stod i en inbyggd glasveranda gjorde ju inte dagen sämre.
 
Med mig till Sandras lilla hade jag en haklapp. Det var ju jättekul att sy sånna. Kommer säkert bli fler om jag känner mig själv rätt...
 
 
 
 
Den här gången satsade jag på gladfärger! Måste nästan göra en till lilla D också. Hans grå ser ju lite ledsna ut i jämförelse.
 
Veckan som började så bra fick ett lite tråkigare mitt när det i torsdags var dags för höstens andra ambulansfärd till Ackis. Lilla S har inte återhämtat sig riktigt än och vill mest ligga i soffan och se film. Det känns lite tröstlöst att inte kunna hjälpa henne att må bättre. Mest av allt håller jag både tummar och tår att hon ska pigga på sig och att vi får en lite bättre vinter än förra året.
 
Vår ansökan om assistent är i varje fall mottagen av försäkringskassan och de kommer hit den 6:e november för att träffa oss. Jag har inte riktigt kommit över chocken än. Människan har inte bara ett namn och ett telefonnummer som hon gett oss, vi kommer på riktigt att få träffa någon som jobbar på försäkringskassan. Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar