lördag 26 oktober 2013

I brist på annat

Senaste två veckorna har varit ett långt pärlband med nätter utan ordentlig sömn. Samtidigt har jag varit ovanligt mycket ensam med barnen. Det är inte så mycket som blir klart då har jag märkt...

Jag har faktiskt fått tillbaka lusten att pyssla (hurra!) men det har inte gått så bra och min vana trogen behöver projekt som inte gått klockrent ligga till sig en stund innan jag orkar ta tag i dem.

Förra helgen gjorde vi Eclairer. Lite till övning krävs nog. De var inte så eclair - lika kan vi väl nöja oss med att säga. Istället får jag nöja mig med mitt nya förkläde. En gammal gardin har fått nytt liv som förkläde.



T och jag har pysslat kort. Det är dags för födelsedagskalas. I ett mycket svagt ögonblick har jag gått med på att hon ska få ha två kalas och totalt bjuda 20 barn... Hur ska vi överleva det? Visst blev korten snygga i varje fall!





Idag har det varit symässa för hela slanten. Oj vad jag skulle kunna sy just nu om jag bara hade tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar