onsdag 4 april 2012

Folke B

Jag och lilla S spenderar veckan på Folke B i Uppsala. Vi är där för att göra en utredning för att hitta det bästa sättet för S att kommunicera. Schemat är späckat och vi träffar massor med människor som är bra på massa olika saker och jag är helt ärligt lite rörd över att vi lever i ett land där man får bästa vård utan att betala extra för den.

De senaste dagarna har vi provat en blickpekningsdator. Lilla S har fattat poängen och förhoppningsvis kan det bli ett av hennes sätt att prata så småningom!

När man bara är en liten S blir man väldigt trött av det pressade schemat och sovpausen på dagen blir en och en halv timma. Jag som är med i aprilutmaningen hos Beasbarnalikheter tar tillfället i akt att göra klart några av de där projekten som helt enkelt inte blivit klara.




Sockor till stora T har det blivit. Jag är inte helt nöjd med dem. Garnet är från samma nystan och ändå har det randat sig helt olika på sockorna. Jag försöker påminna mig om mitt motto: det behöver inte bli helt perfekt bara det var kul att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar