söndag 15 april 2012

en liten uggla

Ni vet alla de där små bitarna som blir kvar när man klipper ut mönsterbitar i tyg. De där bitarna som egentligen inte räcker till något alls. Jag kan inte kasta sånna bitar. Istället lägger jag alla i en påse och försöker uppmuntra T att pyssla med dem. Någon gång har hon limmat ett tygkollage av dem men i ärlighetens namn ligger påsen mest i en låda och lapparna blir fler och fler.

Så gissa hur glad jag blev en dag när mitthemärminborg visade ett sätt jag kunde använda alla de där lapparna. En nattugglelampa!



Min ugglelampa blev lite sned och nästa gång jag gör en ska jag göra den i lite styvare tyg. Nu återstår bara frågan, vem behöver en ugglelampa?

1 kommentar:

  1. Urtjusig uggla som sagt - vem behöver INTE en sådan? Det undrar jag.

    SvaraRadera