onsdag 11 januari 2012

Nyskördat

I kväll var jag ut i landet och plockade grönkål till middagssoppan. Det är ingen lögn om jag säger att det var kolsvart vid grönskaslandet. Grönkål är en fantastisk grönsak. Jag satt frön i början av juni och har plockat blad hela sommaren till sallad. Fast det har varit perioder med snö och många dagar med frost så går det ändå att fortsätta plocka grönkålen.

Om det inte vore för den lilla detaljen att jag är den enda som gillar grönkål här hemma så skulle jag fylla en hel grönsaksbädd till näste sommar med den. Det kanske är lika bra att det inte blir så. Jag har massor med andra drömmar om vad som ska fylla landet i sommar




Till soppan fick vi kokt ägg och ett helt ok bröd som är köpt på coop. Att lova att soppan var god kan var en lite magstarkt eftersom bara jag (av tre) tyckte att det var mums. Receptet har jag hittat på recept.nu .



Pysselmässigt håller jag på att lära mig patentstickning. Det går framåt men mina handleder blir jättetrötta så jag kommer bara några centimetrar varje dag. Jag sticker i bomull och då ska lappen jag sticker fungera som disktrasa. Om det fungerar??? ingen aning än men det skulle ju vara kul att kunna göra sina egna disktrasor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar