söndag 15 januari 2012

Imorgon är det en ny vecka.

Helgerna går så attans snabbt... men min har varit bra. I fredags gick jag från jobbet vid tvåsnåret och hämtade stora tjejen på dagis. Vi hade planerat en mamma och bara storatjejen eftermiddag. Vi shoppade skor till henne och tog en fika på stan. Det blir inte så ofta hon och jag gör något själva och det var underbart mysigt.

Natten till lördag var vi vakna mest hela tiden med lilla tjejen som blivit snuvig och febrig. Lillskorpan och jag blir hemma imorgon också men nu mår hon lite bättre. När vi hade tagit oss ur sängen i lördags åkte jag runt på stans loppisar på jakt efter ett skåp att ha under tv:n men hittade ingen bra. Självklart gjorde jag andra bra fynd. Jag köpte några stickor, några barnmönster och något tyg som jag självklart inte behöver men kan ha användning av någon gång i framtiden...

Jag köpte också en lampskärm och testade decopage. Jag hade redan köpt några paket servetter från marimekko. Eftersom den här skärmen var blå var det bara de här mörka servetterna som fungerade.


Jag tyckte att resultatet blev helt ok med tanke på att jag aldrig decoperat förrut. Nu får jag en ny lampskärm på jobbet. Den som någon i kommunen köpte 1990 behöver gå i pension.


Idag blev min disktrasa klar. Om den fungerar som disktrasa vet jag inte men om den gör det kommer jag att sticka några till i lite snyggare garn. Det här köpte jag på någon rea för många år sedan för typ fem kronor nystanet så det är perfekt till testprojekt.



Jag och stora tjejen har papperspysslat lite idag också. Jag har gjort födelsedagskort till några av närmaste månadens födelsedagsbarn.




Det jag borde ha gjort den här helgen är att skriva en slutrapport till en kurs jag gått senaste året. Men man jobbar mer effektivt under tidspress eller hur...

Trevlig vecka på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar