söndag 25 januari 2015

burkar till sambon



I veckan var det dags igen. Sambon hade namnsdag och sin vana trogen hade han ingen aning. Det är extra roligt att ge bort presenter när det blir en överraskning.

Han fick en köpepresent men stora T och jag pysslade en egen till honom också. Vi letade igenom leksakslådorna och tog fram sprejfärgerna.






Superrosa och härligt. Fast jag tycker fortfarande att det är svårt med sprejfärg, det blir både rinnigt och ojämt.


Vi fyllde burkarna med torkad frukt och nötter. Jag hann aldrig få något kort när de var fyllda....




Nu står de i vår eviga ångesthylla. Ni vet en sån där hylla, som står så där lägligt, för att lägga saker i, som är bra och ha, som man ska ta reda på senare... Till råga på allt står den så att den syns typ från hela huset.  Idag fann jag kraften i mig att röja i hyllan och nu är det istället en trevlig syn.


http://mitthemarminborgnaturligtvis.blogspot.se/2015/01/i-mina-hander-andra-sondagen_25.html

Det här är mitt bidrag till mitt hem är min borgs bloggutmaning.

4 kommentarer:

  1. Coola burkar! Jag har länge velat ha sådana men vet inte till vad. Ångesthylla/plats känns igen. Hade varit kul att få se en bild även från innan du gjorde den så vilsam.

    SvaraRadera
  2. Fina burkar. Och skönt att höra att det är någon mer som har problem med sprayfärg! Alla andra får det att låta så lätt, bara att spraya på =P

    SvaraRadera
  3. Lustigt, du har papperstillverkning på g, och jag har såna här burkar på gång! Vi var nog till för att inspirera varandra att komma vidare denna veckan :)
    Det var riktigt kul att göra eget papper, speciellt när man kom på knepen! Kommer helt klart bli fler gånger!
    Angående sprayfärg så tror jag en hemlighet är det där med tålamod... Spraya tunna lager och flera gånger. Alltså inte heltäckande i första vändan!

    SvaraRadera
  4. Vad superfina de blev! Jag älskar färgen - en riktigt superchock som man bara inte kan ignorera. Härligt! Jag håller verkligen med dig ang sprayfärger. Jag har inte lyckats med dem så bra heller, av samma anledning. Men det syns inte på bilderna tycker jag. Kul att du är med i utmaningen.

    SvaraRadera