lördag 3 januari 2015

8 inlägg 2014

Det borde ju vara en ganska lätt utmaning att slå det...

2014 kom med både solsken och regn (några gånger med riktiga hagelstormar också). 

Den största förändringen i våra liv är att vi blev med assistent eller rättare sagt ett helt koppel med assistenter. Det är i ärlighetens namn inte bara enkelt att ha folk hemma typ jämt men jag skulle aldrig kunna byta tillbaka till hur vi hade det innan. Den här julen har jag för första julen på sex år kunnat legat i soffan och vila.

Renoverat har vi gjort i år också. Vardagsrummet har fått sig en ordentlig uppfräschning (hejdå heltäckningsmatta), tvättstugan har fått nya bänkar och rensats på skräp, ett lekrum har målats och piffats och ett nytt sovrum till T håller som bäst på att bli klart. Utomhus har vi målat fasad och börjat anlägga rabatter. Tomten saknade bärbuskar så det har vi försökt göra något åt. Nu finns det röda och svarta vinbär, krusbär, björnbär och blåbär. Jag hoppas på stora goda bärår framledes. Årets bakslag i trädgården var att det stora körsbärsträdet inte mådde något bra i värmen. Håller tummarna för att det har klarat sig....

Årets jobbigaste har varit att lilla S varit väldigt mycket sjuk. Under våren blev hon mer sjuk i sin epilepsi och de konstaterade att hon har CSWS, en form som helt enkelt inte är bra. Under sommaren fick hon mediciner som hjälper henne så vi fick en bra sommar. Hösten har varit kantad av en lång rad infektioner. Oktober var den värsta månaden, då trodde doktorerna inte att S skulle klara sig och hon låg sövd en vecka på intensiven. Men vår supertjej klarade det också! Men att hon skulle ligga på sjukhus för nya infektioner både på T's födelsedagskalas och på julafton tillhör också hagelstormarna. Som krydda på det eländet måste vi byta ut den medicin som hjälper hennes epilepsi eftersom den gör henne slemmigare och med mottaglig för infektioner. Nåja det är 2015's problem.

Årets bästa är helt enkelt min familj och mina vänner som står där när det blåser.

På jobbet har jag (när jag inte vabbat) trivts som fisken. Jag gick tillbaka från min föräldraledighet i mars och har sedan dess främst jobbat med barn som bor i familjehem. Jag gillar verkligen mitt jobb!

Årets handarbetsframgång är att jag har lärt mig virka! Tror till och med att jag börjar föredra virkning framför stickning....




En söt liten flicka föddes i januari och som välkommen till världen fick hon de här små skorna. Hon har blivit en gångare sedan hon fick skorna och jag har blivit lite vassare på att virka.

Vi får se vad 2015 har att bjuda oss på. Jag önskar mig ett år med mindre sjukdom, ett år när jag är mer aktiv och kanske ett år med fler än åtta blogginlägg....

1 kommentar:

  1. Ett friskare år håller vi tummar och tår för. En glad och pigg S vill vi se - och busig! De fina skorna står på skötbordet som en fin påminnelse om hur liten Rut faktiskt var ganska nyligen. Tack för det!

    SvaraRadera