söndag 2 september 2012

Sån där pasta med grönt inne i...

I torsdags när jag planerade veckans mat var det så där blankt i hjärnan som det bara kan vara när man MÅSTE hitta på något.
 
Varje gång det blir så där blankt frågar jag i desperation femåringen vad hon kan tänka sig att äta under vecka. Det vanliga svaret är "vet inte" och det framgår med all tydlighet att hon inte förstår hur det skulle kunna vara hennes ansvar att komma på någon bra idé.
 
I torsdags var svaret istället. Jag vet, vi kan göra sån där pasta med grönt i.
 
Efter lite letande i kokböcker hittade vi receptet som vi gjorde för ett år sedan och som hon kom ihåg. Fylld pasta med ricotta, parmesan och persilja. Serveras med en rosa tomatsås.
 


 
 
Jag har vikt pastan på den vita handduken och T (fem år) har vikt pastan på den röda. Jag vet, hennes är lika bra eller bättre än mina.
 
Om pastan var god... Bland det godaste som finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar