söndag 16 september 2012

Badpåse till stora T

Stora T åker med skolan och simmar en gång i veckan nu när hon går på sexårs. Hon har alltid varit lite försiktig i vatten så det är bra att hon får åka och lära sig simma! Senaste gången lärde hon sig att göra bentag och nu vet jag också att fötterna ska se ut som glada munnar när man simmar.
 
 
De åker direkt på morgonen så när jag har hämtat henne vid fyratiden på eftermiddagen har gympapåsen varit riktigt genomvåt.
 
 
Så kan vi ju inte ha det! I går fredags sydde jag en påse i vaxduk till henne istället. Nu tror jag inte att det är så många som har lika påsar som henne men vi satt ett T på framsiden för att alla ska se att det är hennes. Stora T är ändå lite bekymrad över att Tuva och Ted i klassen kanske kommer att ta fel.
 
 
 
 
Högst upp på påsen sydde jag en kanal av bomullstyg så att T orkar dra ihop påsen. Bandet har T och jag tvinnat tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Hej! Så många fina saker du har i din blogg! Det där med bomullskanten på vaxduksväskan var en bra idé! Den blev för övrigt jättefin! Hoppas nu bara ingen tar fel! :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev!! Tar någon fel är det ren stöld! Förstår ändå att det kan klia i fingrarna, just precis för att den är rent bedårande begärlig.

    SvaraRadera
  3. Bra sytt! Vaxduk är fiffigt när det gäller blöta badkläder och väldans tjusigt blev det ju också :)

    SvaraRadera