lördag 8 september 2012

Ibland händer det som inte ska hända

Igår hade vi en dag som vi sett fram mot ett tag. Klockan 5.15 vaknade vi och insåg att det inte skulle bli som vi tänkt oss. Lilla S mådde inte bra och krampade. Inom nästan ingen tid var två ambulanser på plats och vi förstod att det var riktigt allvar när de också försökte få helikoptern att komma.

Väl på sjukhuset bestämde de att lilla S som fortfarande krampade skulle sövas. Många timmar på intensiven blev det men nu är lilla S och jag på en avdelning. Jag har en jättetrött tjej men hon verkar än så länge inte påverkats på något annat sätt av sina kramper.

Nu väntar några veckor när medicin ska ställas in och vi ska vänja oss vid nya livsomständigheter igen.

Jag är i varje fall igen övertygad om att vi har fantastisk sjukvård i Sverige! 

1 kommentar:

  1. Oj vad jag har tänkt på er och finaste cirkusprinsessan det senaste dagarna. Jag hoppas att ni mår bra under omständigheterna. Hojta till om vi kan hjälpa till med något! Kramar!

    SvaraRadera