onsdag 12 september 2012

hösthjärta

Förra julen var jag hemma hos en kollega på kalas. Redan i hallen drabbades jag av min återkommande kan själv sjuka. På en vit garderob hängde ett enkelt rönnbärshjärta.
Då i december kändes det lite väl sent att ge sig ut på jakt efter bär och göra sig ett hjärta så det blev inget.



Jag skulle ljuga om jag sa att jag bara därför kommit mig för att leta rönnbär den här hösten.
Sanningen är att det är genom att kika in på alla andra fina bloggar där ute som jag blivit påmind om rönnbärshjärtat. Jag har sett det på många ställen så att länka bara till en är inte riktigt rättvist...



Hjärtat jag gjort har redan blivit lite svart, vet inte om jag skulle ha gjort på något annat sätt eller om det bara är i år rönnbären är extra kännsliga efter allt regn i sommar. Kannske blir det ett till lite närmare jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar