söndag 19 februari 2012

vinterdagar

Lilla T som är i en riktig självständighetsperiod deklarerade att hon idag tyckte att vi kunde sy hennes T. Hon tog fram penna och ritade ett stort T och valde två blommiga tyger i två helt olika färgställningar... Själv hade jag tänkt mig den lila framsidan med det gröna tyget som baksida.

Det var inte mycket att fundera på utan mamman fick glatt sy T:et precis som fröken önskade. Hon passade också på att rita ett hjärta så att mamman och pappan har något till sin dörr.





Idag har vi varit på mamma och pappas lantställe och åkt pulka och grillat korv. Barnen var rosiga om kinderna och vi hade en fin dag. S älskar att åka pulka vilket gör det helt ok att själv bryta ryggen i alla lyft i och ur pulkan. Bäst var så klart när vi körde ur backen och moster fick komma och lyfta upp oss... S har en alldeles speciell känsla för när något går dåligt.

Jag gjorde några försök att dokumentera utflykten och tänkte visa precis hur dålig jag är på att ta kort. Kortet nedan var avsett att föreställa T, S och sambon men på något mystiskt sätt hade alla tre hunnit flytta sig innan jag tagit kortet. Tror att det är T:s fot uppe i hörnet. Så nu förstår ni varför vissa kort på min blogg inte riktigt håller måttet....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar