fredag 10 februari 2012

Fredag igen

Så har det gått en hel arbetsvecka igen. Eller hel och hel föresten. I onsdags var jag hemma och vabbade och idag har jag varit ledig med lilla tjejen och varit på habiliteringen i Uppsala.

Nu är jag är precis hemkommen från en hejdåmiddag för en kollega som slutar idag. Det är en så konstig känsla när de man träffar varje dag helt plötsligt ska försvinna ut ur ens liv. Jag ville att hon skulle ha något att minnas mig med så jag sydde en fodrad kasse till henne. Miljömedveten som hon är vet jag att tygkassar används flitigt.




Den mönstrade delen längst ner är vaxduk så det blir lättare att ställa ner påsen utomhus utan att förstöra den eller det som är i. Inne påsen sydde jag fast en innerficka med en liten skyddsängel.




Ett kort ska man så klart också få när man slutar på jobbet. Jag vet att den här tjejen drömmer om att odla stora zucchini sä jag klistrade fast ett paket på kortet. Jag som är odlingsgalen tycker att det är lika fint som vilket annat mönstrat papper.




Den här veckan är jag inte lika sugen på choklad utan mer sugen på att äta nybakt bröd. Jag läser och läser i min brödbok och drömmer om vilket bröd jag ska baka imorgon. I onsdags bakade jag ett av de där bröden jag drömt om. Det jäste i kylen över natten och gräddades på morgonen. Jag och T bjöd hem morfar på frukost eftersom vi var hemma. Snälla morfar har varit här idag också för att ta hand om T när S och jag var i Uppsala. (Tack pappa!!) 




Matlista har vi så klart den här veckan också...

Torsdag: kycklingsoppa
Fredag: Gnocchis med bacon (mamman var inte hemma)
Lördag: Räksmörgås (önskemål från T. Iblnad är det lätt att låta barnen bestämma...)
Söndag: Mias gryta (blev aldrig äten förra veckan
Måndag: ungsrostade grönsaker, matvete och kotlett.
Tisdag: Ris och kassler
Onsdag: Varma smörgåsar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar