måndag 7 november 2011

Sy och pysselmässa

Igår var jag på sy och pysselmässan i Älvsjö! Det finns så mycket jag vill lära mig att göra. Lusten att pyssla, sticka och sy blir liksom mer påtaglig efter att ha varit och tittat på alla fina garner och tyg. Jag och tjejerna jag var där med lärde oss en japansk metod för att fläta armband. Stora dottern ville ha ett på en gång igårkväll så jag tog fram presentsnören och det gick lika bra. Det armbandet blev smalare men dottern tycker att det var lika fint. Ett annat plus är att hon kan ha det dagis utan att jag är oroad över vad som händer med armbandet. Lilla dottern har tittat nyfiket på armbandet så jag ska snart sätta mig och göra ett till henne också.

Så här fint blev mitt armband. Det i plast syns också...



Här är en bild på plattan man använder för att fläta armbandet. Jag kan lova att det var ett enkelt pyssel och faktiskt inte jättedyrt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar