tisdag 29 mars 2016

skyndar på vårtecknen


Röda och knoppiga hittade jag den första rabarber i trädgården igår. Min rabarber har inte fått så mycket kärlek sedan jag grävde upp två knölar i mina föräldrars rabarberodling för tre år sedan. De står ganska skuggigt på tomten vilket de i och för sig bör klara. Värre är att det är en del av trädgården där ogräset växer frodigt och jag brukar bara hinna med att rensa kring rabarber två gånger per säsong.

När mitt nya trädgårdsland blir klart ska rabarbern få en trevligare plats men än så länge får de stå kvar i ogräsodlingen. Vi rafsade bort det värsta ogräset kring knopparna igår och ställde en uppochnervänd hink över för att se om vi kan driva på rabarbern lite snabbare. För att hinken ska ligga kvar la vi en tegelsten på den. Dante trodde att det behövdes ytterligare en sten så nu bör väl hinken ligga stadigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar