fredag 18 mars 2016

påskpyntas


Hemma hos oss blir huset storstädat varannan fredag. Inte av oss utan av en städfirma. Det är en lyx vi unnar oss för att vi har möjlighet men som jag ärligt tycker att alla familjer som lever med svårt funktionshindrade barn borde få som bistånd. Städfirman är här i fyra timmar. Fyra timmar... det är lite av en evighet för mig. De få gånger jag får fyra timmar utan att något annat som kallat på min uppmärksamhet, de gångerna vill jag inte slänga bort på städning.  

Nu städar vi ju en hel del mellan gångerna städfirman är här. Men den där härliga känslan av att hela huset är rent den har vi bara en gång varannan vecka. Och nystädad hus är extra inbjudande att pynta. Jag var med och piffade påskriset men resten av påskpyntet har barnen fixat helt själva.  Hmm, insåg precis att det kan bli lite knepigt att hitta allt sen när påsken är slut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar