söndag 14 februari 2016

Det där med 14:e februari


Jag firar helst inte alla hjärtans dag, jag tycker egentligen att det är den dummaste dagen på hela året. Vi lever i en tid när ensamhet är ett av våra stora folkhälsoproblem och att då ha en dag som extra tydligt lyfter fram den där känslan av ensamhet är inte okej. Och det är inte bättre för oss som har turen att redan dela livet med någon speciell. Då verkar dagen nästan uteslutande gå ut på att köpa bästa och dyraste presenterna.

Men mina barn delar inte riktigt min känsla för alla hjärtans dag. Hela veckan har de fnissande smygit runt och pysslat hemligheter. Att jag borde ta någon del i förberedelsen slog mig inte förrän i morse när Tilda viskande fråga mig när vi skulle ge varandra våra allahjärtanspresenter....


Okej, här var det läger att snyta fram presenter. Jag hittade några längre etiketter och klippte ut ett pappershjärta som jag sen sydde fast. Lite bommulssnöre senare hade jag tre små bokmärken.

Och titta så många fina paket jag fick. Jag gillar fortfarande inte alla hjärtans dag men så länge mina barn tänker att dagen handlar om att pyssla paket till varandra så är jag med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar