måndag 22 februari 2016

snuva och lov.


Lovet hann faktiskt inte ens börja innan de där snuvorna kom ikapp oss. Sen igår är alla tre barn sjuka så de där planerna jag gjorde inför lovet får vi se hur det blir med. Så vad gör man med tre sjuka barn som ändå är så friska att de får lite tråkigt? Jo vi har bakar bullar och haft bullfest! Till bullarna drack barnen hemmakokad svartvinbärssaft. Jag gillar att kunna bjuda på saft utan konserveringsmedel så jag brukar plocka fram lite bär i taget och koka saft. Man skulle ju kunna koka saft på alla bär på en gång och sen frysa saften men det är så mycket som ska in i frysen på hösten så det brukar vara brist på bra frysburkar då. Därför blir det smidigare att frysa bären i plastpåsar. Sen tycker jag att det är lite gott med helt nykokt saft så jag sprider gärna ut koken över året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar