onsdag 4 februari 2015

Tur att vi odlar vitaminer hos oss!


Vi är kvar på sjukhuset, en vecka har vi nu spenderat på samma rum. Eller jag och sambon turas om. Det är grymt knäckande att vara fast i samma rum timma efter timma.

Lilla Signe har en snuva och tillsammans med hennes spastisitet och redan svaga lungor har vi en dålig kombo. Förr har vi stannat en max två dagar på sjukhuset när hon varit snuvig men efter att hennes lungor kollapsade i höstas har vi haft längre vårdtider när hon blivit sjuk. Delvis så klart för att hon antagligen blir sjukare än förr men också för att läkarna blivit skraja och vill ta det säkra först i alla lägen.

Jag brottas en hel del med tanken på hur vi ska kunna göra våra liv lättare. Att göra livet lättare handlar också en del om uppoffringar, vad i mitt liv är jag villig att ta bort? Och den lite mer tilltalande tanken, finns det något vi kan lägga till istället? Kommer behöva fundera vidare på det där...

Något som bara är trevligt att tänka på är allt det gröna som gror hemma under min växtlampa. Jag experimenterar med inomhusodlade grönsaker. Än så länge har vi fått groddar, ärtskott och krasse. 



Ska testa fler sorter nu när affärerna fyllt på frösortimentet. 


Det riktigt känns hur laddade hemmaodlade grönsaker är med vitaminer jämfört med sånt som flugits in från andra världsdelar. Och vitaminer för att vi ska hålla oss friska, det behöver vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar