torsdag 18 oktober 2012

Bästa killen

Nioårsåldern är en svår ålder. Ni vet när man börjar behöva vara tuff på riktigt men fortfarande är ganska liten...
 
Tänkte berätta om den här allra finaste sorten av nioåring. Jag frågade honom tidigare i höstas om han hade raggisar till vintern. Han svarade inte utan tittade bara lite under lugg på mig. Ja så kan det vara sa jag och det är helt ok att om du inte vill ha raggisar.
 
Hans mamma svarade då i hans ställe att han älskar raggisar och gärna berättar att han har raggisar som jag stickat. Hjärtat!
 
 
 
Självklart fick han ett par igår på sin födelsedag (och nej jag chansade inte på att bli världens tråkigaste så de andra paketen innehöll fotbollskort och presentkort på en sportaffär).
 
Finaste hjärtat glömde tacka för de andra paketen och valde sen att sova med sockorna på!
 
(när tror ni han är redo för att lära sig sticka egna?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar