tisdag 16 oktober 2012

Återbukar i månadens färg.

Jag är ju med i Klockarbarns återbruksutmaning och som extra utmaning den här veckan gick det frivilliga temat i rosa. Rosa för att stödja rosabandetkampanjen! Nu är det kanske någon som noterar att det inte alls är måndag längre, som är dagen när det är dags att dela med sig av sitt återbruk. Det har ju faktiskt hunnit bli tisdag kväll redan.
 
Men det senaste dygnet har varit ett trist åka ambulans och bo på sjukhus dygn igen. Vi har haft några sånna dygn för mycket den senaste tiden. Lilla cirkusprinsessan har hållt oss vakna mer än en natt av oro för hur hon mår. Igår var det andningsproblem som visade sig vara en kombination av halsfluss och lunginflammation.
 
Så man kan säga att jag var lite för upptagen igår för att få till mitt blogginlägg. Eftersom pysslet ändå var klart och fotograferat tänkte jag bjuda på det så här en dag senare!
 
 
 
Två solkiga lampskärmar från rödakorset, textilfärg, servetter och dekopagelim är det jag använt för mitt pyssel.

 
 
Jag började med att måla kantbanden rosa, de var lite väl gulsolkiga fläckvis för att få fortsätta vara vita. Sen var det "bara" att klistra fast servetterna. Jag upptäcker varje gång att jag tycker det är supersvårt att decopera men är ändå hyfsat nöjd med första lampan. Den andra är inte riktigt klar än... jag gillar ju projekt som drar ut på tiden lite...


 
 
Nu ska jag fortsätta att våndas över att halva familjen fortfarande är kvar på sjukhuset. Det blir liksom otäckt tyst i huset när två av fyra fattas...
 

1 kommentar:

  1. Det ser väldigt lyckat ut minsann! Hoppas nu att det blir så bra som möjligt, så snabbt som möjligt för den lilla!

    SvaraRadera