tisdag 13 mars 2012

vantar till T

Jag har slitit med ett par vantar hela vintern. Vet inte om det är jag eller mönstret från garnstudio som det är något fel med. För min egen själkänslas skull väljer jag i varje fall att skylla på mönstret...

Nu är de ändå klara och de är lagom för stora för att kunna passa nästa vinter. T tycker att de är lite stickiga men det går förhoppningsvis över efter en tvätt. 

Jag har stickat mönstrade vantar till sambon, mig och T. Eftersom det här mönstret var helt omöjligt så behöver jag hitta ett nytt så att S också kan få nya vantar till näste vinter. Någon som har ett bra tips på vart jag kan hitta ett bra mönster i storlek ca två år???


2 kommentarer:

  1. Vilka jättefina vantar. Dom ser galet avancerade ut så vågar inte ens titta på ett sånt mönster :-o

    SvaraRadera
  2. Dom ser iaf jättefina ut! Inte en chans att jag kan ge mig på ett sådant projekt så tyvärr kan jag inte tipsa om något bra mönster heller men hittar jag ett som JAG klarar av så hojtar jag, du kan då antagligen hinna tillverka ett par under en kafferast:)

    Kram

    SvaraRadera