söndag 18 mars 2012

Nytt jobb!

Jag har fått ett nytt jobb!! Ett halvårsvik som utvecklingsledare. Jag kommer att ha kvar min gamla tjänst men vara tjänstledig från den ...och det bästa av allt är att jag kommer arbeta halvtid!!!

Det känns underbar att fram mot sommaren gå ner i halvtid och få mer tid för mina tjejer!

Mitt i allt håller vi också på att bjuda på ett nytt hus... Jätteskönt om vi äntligen kunde få ett större hus där vi faktiskt fick plats med alla våra saker. Just nu när vi är närmare husköp än vi varit på länge blir jag påmind om alla saker som måste fixas här hemma inför en eventuell försäljning. Den här helgen har vi börjat med att rensa i förrådet, ett litet måste om det här huset ska gå att sälja överhuvudtaget...

(I det tilltänkta huset har jag redan paxat mitt nya pysselrum)

Jag har sytt en liten mössa i helgen, med symaskinen på vardagsrumsbordet som vanligt. Hoppas att den är lagom till T, det där med att få till rätt storlek på mössor har jag inte fått kläm på än...


3 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på resultatet av husbudgivningen! Mössan ser jättefin ut.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med nytt jobb! Stort grattis! och härligt med halvtid :-) och ännu härligare med nytt hus!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya jobbet!! Jag håller alla tummar att ni får huset som ni budar på :). Och så har jag minsann hört att du börjat göra egna grattiskort, det gillar jag! Fram för mera pyssel :)

    Ha det toppen!
    //Ulrica

    SvaraRadera