måndag 5 mars 2012

Solhelg och bebislycka

Idag har en liten kille kommit till världen. Det är goda vännerna E och M som fått en till liten. De har lånat vår vagga till lilleman. Jag har därför sytt ett täcke till bebisen. Det fungerar både som finfilt i vaggan eller som varm vagnsfilt eftersom den är fodrad med fleece. Nu måste jag bara vänta på att de kommer hem och orkar få besök så att jag kan få snusa lite bebislukt... Så här ser filten ut!



 I helgen har vi njutit i fulla drag av det soliga vårvädret. I söndags åkte vi till svärfar som fyller år i veckan. Örebro visade upp sig från sin soligaste sida. Jag har alltid gillat Örebro och gillar verkligen att shoppa där. I helgen blev det en snabb titt på Lagerhaus på väg från restaurangen där vi ätit mat hela klanen. Jag har en dröm om att få en egen inslagningsstation i ett eget pysselrum. Varje gång jag hittar något snyggt inslagningspapper så slår jag alltid till. Lagerhaus hade pallvis med fina papper så det var svårt att bara välja fyra att ta med mig hem...

Svärfars paket ( en flaska wiskey ) slog jag in i blankt lila papper med orange snöre. Jag är väldigt förtjust i den färgkombinationen. Supersnyggt tycker jag och funderar på att göra en sommarrabatt i de färgerna i sommar.




Kort hade jag glömt att göra så det var med mycket glädje jag kom på att jag för några helger sedan gjorde flera kort som jag la in i en låda i väntan på högtisdagar. Med det lila inslgspappret ser det ju genomtänkt ut...

Några blommor blev det i helgen också. Jag har en oförmåga att fastna i sånt jag tycker är kul utan att veta vad jag ska göra med alla blommor....


 
I lördags var vi på husvisning. Så just nu är det mycket tankar som snurrar. Köpa eller inte köpa, det är frågan....

2 kommentarer:

  1. Får man säga tack i förskott till världens finaste täcke!!! Bästa vännen / e

    SvaraRadera
  2. vilket härligt, färgglatt täcke, superfint!

    SvaraRadera