onsdag 28 mars 2012

något gammalt blir nytt

Att ta det man har och göra det bästa av det är lite av min livsfilosofi. Därför har jag hakat på två utmaningar. Klockarbarn har en återvinningsutmaning - ta något gammalt och gör något nytt - ett projekt i vecka i två månader.

Beasbarnslikheter har en aprilutmaning, att inte köpa något nytt under april utan istället avsluta alla de där små projekten längst ner i stickkorgen. Jag hakar på, ska bara shoppa loss i Stockholm imorgon först. Imorgon är det ju fortfarande mars!

Ett första projekt till återvinningsprojektet. En gammal t-shirt har fått bli en löparmössa till sambon som tränar för fullt till stockholm-maraton. Mitt bidrag till motion här hemma..

1 kommentar:

  1. å... jag klurade också på att vara med, men så har jag ju massor av beställningar som måste göras, så det sprack! Men ska bli kul att se vad ni hittar på :-)

    SvaraRadera