torsdag 29 mars 2012

shoppat klart trådar för en månad...

Idag har jag varit i Stockholm. Först avklarade jag en himla trist kurs och sen var det shopping som gällde. Jag har ju anmält mig till Beas aprilutmaning och därför känns det lite som fusk att besöka ohlssontyg, panduro och Lindqvist garn samma dag... De flesta saker kommer att hamna i skåp och lådor och vänta på att april har passerat. En av inköpen var ändå helt nödvändig om jag ska bli klar med ett av mina monsterprojekt.

Det lila garnet till mina mormorsrutor har tagit slut så jag har nu laddat med ett nytt nystan, redo för april!



Jag har räknat ut att jag har 50 rutor kvar att virka. De och några till ska också fästas och sen virkas ihop med resten av filten... om jag satsar på två om dagen så kanske jag hinner. Idag blev det i varje fall några på tåget hem!

Ett annat monsterprojekt jag kanske ska ta tag i är min påskduk. Det är i varje fall rätt årstid för den.

1 kommentar:

  1. 50 rutor kvar. Det är ganska många det, men då undrar jag ju hur många du har gjort? :-D Fina är dom iaf, och det ska bli jätteroligt att se det färdiga resultatet sen :-)

    SvaraRadera