måndag 28 maj 2012

tittut

Det har varit tyst ett tag här på bloggen. Först var jag för trött för att blogga och sen tappade jag liksom lusten att berätta om mina små pysselprojekt som blivit av. Lustig det där, det blev liksom som om jag var tvungen att göra något riktigt stort och genomarbetat för att kunna skriva om det.

Nu har jag insett att det inte kommer att hända så jag fortsätter helt enkelt att göra mest små snabba projekt och är faktiskt ganska glad över dem också.

Klockarbarns återbruksutmaning har jag så klart också missat en hel del veckor men passar på den här sista gången att visa upp två återbruksutmaningar jag pysslat ihop. Tack Klockarbarn för en kul utmaning, hoppas du orkar återkomma i höst med en repris!




Den här sommarklänningen har varit med ganska många år. Sommaren för fyra år sedan när jag var höggravid var den hur bra som helst att gunga runt i. Men som alla kläder med resår i så håller de inte hur länge som helst. Den översta resåren har gått och efter det känns det inte så bra att ha klänningen. Just över brösten får gärna kläder sitta stabilt och säkert om jag får välja.

Tyget gör mig ändå fortfarande glad och jag kunde inte bara slänga klänningen utan den hamnade istället i högen med kläder som ska lagas... Den högen är ganska stor stundtals....




I stället för att bara sätta in en ny resår högst upp som jag planerat fick jag ett infall och satt saxen i klänningen. Nu har jag en tubhalsduk som fått en prickig kant och snart har jag en tjusig kjol (bara jag sätter i ny resår högst upp...)






En återanbrukning av ett tidigare pyssel blev det i gårkväll. Vårkvisten fick bli sommarutsmyckning på öppna spisen. Jag band upp de dekorerade kvistarna på ett hjärtstomme med ståltråd. Fem minuter senare av spisen dekorerad. (Själva kvisten tar betydligt längre tid att göra för er som inte råkar ha en färdig hemma.)





7 kommentarer:

  1. Fint! Kul idé att göra en tubhalsduk av klänningen!

    SvaraRadera
  2. Ju enklare desto bättre! Häng med på min kravlösa sommarutmaning om du vill, enkla opretentiösa lösningar uppskattas där! :)

    SvaraRadera
  3. Läckert återbruk, jag blev helkär i ditt hjärta <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen tubhalsduken, jättesnygg!

    SvaraRadera
  5. Hoppsan... Kag råkade visst läsa hela din blogg! :0) Hoppas att du tar dig tid att njuta av det enkla i tillvaron, kravlöst pysslande och bloggande till exempel. Jag blev verkligen inspirerad av dina projekt!

    SvaraRadera
  6. För förtjusande tubhalsduk för att inte bli avis!!!

    SvaraRadera
  7. Snyggt och smart som re-do ska vara! =) Och vilket underbart fint hjärta!

    SvaraRadera