onsdag 9 maj 2012

Det regnar!

Björkblomningen leder kampen med ett noll. Senaste veckan har varit en kamp om att i varje fall vara vaken längre än barnen.

Men nu när det äntligen regnar känner jag att jag är tillbaka på banan!! Mest har det blivit småpyssel de senaste veckorna, jag gillar liksom sånt man blir klar med på en gång. Större saker har en tendens att bli liggande några månader innan jag blir klar...

Jag vet hur glad man blir av födelsedagskort och försöker komma ihåg att skicka kort till dem jag inte träffar i vardagen men som ändå är betydelsefulla för mig. Jag blev inspirerad av Stenbullar på pysselstafetten och gjorde mina egna nyckelpigekort.



Bästa syster yster har haft namnsdag och jag passade på att sy ett mobilfodral till henne. Jag lovade att sticka ett för lite mer än ett år sedan men ett sytt kan är ju bättre än inget alls... Fodralet fick en liten ficka så det passar utmärkt för sommaren när man ofta bara har med sig telefonen och ett betalkort eller en peng till glass!!




Årets bästa loppisfynd har jag också hunnit med. Den fina lyktan fyndade jag på valborgsfirandet för en tia.





Fortsätter gråvädret så står det nog lika mellan mig och björkblomningen till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar