lördag 28 april 2012

Våren är här!!

Som jag har längtat i år.
Varje år drömmer jag om vårsol och starten av trädgårdstid.
Sen kommer den, våren, och jag blir lika överraskad varje år över hur trött jag blir av pollen och pollenmedicin....
Det har blivit lite pysslat i veckan, precis innan jag somnat i soffan varje kväll har jag hunnit lite. Men inget kan visas än eftersom det är presenter som jag inte hunnit ge bort än.
Idag har jag varit på landet och fyllt en hel korg full med nässlor som ska torkas för att bakas bröd på i vinter (vilken framförhållning va?)



I trädgården växer inte så mycket än men det gick att hitta gräslök, violer, penseer, maskrosblad kirskål och grönkål som på något mirakulöst sätt överlevt vintern...

Kirskål växer frodigt i vår trädgård och i år testar vi ett nytt sätt att få bort den. Vi har beslutat att det är en värdefull grönsak som vi kommer äta upp. Kanske är det sättet vi kommer vinna över den..?

1 kommentar:

  1. Det är rätta takter..tror att det enda raka är att äta upp ogräset.. ;) hihi.. Åhh måste iväg och plocka nässlor och göra vårens första nässelsoppa..sååå himla gott! <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera