måndag 2 april 2012

Skjortklänning

Jag bor med en slipsnisse. Men eftersom han i jämställdhetens namn stryker sina egna skjortor så stör det mig inte ett dugg att han har skjorta och slips varje arbetsdag.

För några månader sedan hittade jag ett snyggt tips på hur man kan återanvända skjortor till barnklänningar. Jag började på en gång efter att jag hittat tipset men sen gick det inte som det skulle och klänningen hamnade i en hög med andra ofärdiga projekt.

Nu när jag antagit utmaningarna att återvinna och utmaningen att slutföra ofärdiga projekt kände jag att klänningens tid nog hade återvänt.





Om jag fortfarande kom ihåg vart jag hittat den snygga klänningen skulle jag länka dit men tiden har liksom suddat bort vart det var jag hittade idén.


Fram och bakstycke är lika och för att göra det lite lättare har jag satt ett rosa band i hals och armhål. Det rosa tyget är fastsytt fram och knytes i ryggen för att skapa lite mer figurpassning.

3 kommentarer:

  1. Välkommen till utmaningen. Jag har också gjort en skjortklänning för ett par år sen. Rolig återvinning tycker jag. Har ett par stycken kvar att omarbeta.

    SvaraRadera
  2. Fin! Har sett liknande (fast med ärmar) här i alla fall: http://www.danamadeit.com/2008/07/tutorial-the-shirt-dress.html

    SvaraRadera
  3. Fin vårklänning! Imponerad över hur mycket pyssel du hinner med.

    SvaraRadera