söndag 1 april 2012

Jag kan själv

Jag har drabbats av kan själv sjukan igen! Här om dagen var jag på blomaffären och hittade jättesöta blompinnar. Samtidigt som jag tänkte vill ha! så kom tanken -jag kan göra det själv!

Väl hemma igen rotade jag runt i barnens pyssellådor och där fanns både filt och små glitterpompoms.

Jag klippte ut en blomma och använde sen den som mall för de andra. På en blompinne trädde jag först en pompom och sen en blomma.





Efter att ha gjort sju blommor ( ganska lika de på affären om jag får säga det själv) var jag först mycket nöjd. På affären hade blommorna kostat 20 kronor styck. -jag hade sparat 140 kronor!! Sen insåg jag att jag inte behöver sju små blompinnar utan hade kanske på sin höjd två, kanske tre.

I affären hade de också blompinnar med påskägg på. Jag försökte göra ett sånt också. Det visade sig att "jag kan själv sjukan" ger mig lite för höga tankar om min förmåga. På bilden tror jag att jag fångat den bästa vinkeln på ägget, där påminner det till och med om ett ägg...

3 kommentarer:

  1. Jag stod också och pillade på dessa blompinnar på Växtriket - så tack för tipset. Det få bli mitt nästa snabbpyssel hemma!

    SvaraRadera
  2. Haha, känns bekant, jag lider också av den åkomman :-D Kanske inte ska gnälla på mina barn som gör detsamma, haha!

    SvaraRadera
  3. Jag känner också igen mig väldigt väl i det där, det verkar smittsamt... Jättefina blompinnar blev det i vart fall!

    SvaraRadera