söndag 15 januari 2017

På jakt efter solens strålar.



Solen sken idag! Gäller att passa på att lapa i sig de få strålar som når över trädtopparna. Dante och jag klädde på oss och gav oss ut på en promenad. För hans del handlar det inte så mycket om att samla energi utan snarare om att bli av med lite av överskottet. För mig är det däremot samlande som gäller. Vi har en ganska tuff januari framför oss då vi har allt för få assistenter på plats vilket innebär att både Björn och jag kommer jobba 120 procent som assistenter utöver de timmar som räknas som föräldraansvar. Ja och så ska ju Björn jobba på sitt vanliga heltidsarbete också. 

Vi får hoppas att Signe håller sig frisk annars lär det bli ännu fler timmar av arbete och ganska dåligt med sömn. Men nu ska vi inte ta ut bekymmer i förväg. Hon har ju faktiskt varit ovanligt frisk den här vintern. 

Men att solen sken idag och jag fick lite energi av den känns ändå bra som en förebyggande åtgärd.





Det känns också bra att få ge Dante lite egentid. Dagar när jag är själv hemma med både honom och Signe blir han ganska frustrerad över att få stå tillbaka när jag behöver hjälpa henne och eftersom hon behöver ganska mycket hjälp blir det en hel del frustration. 

Att jag också blir lite frustrerad över att inte kunna bestämma över min egen tid hjälper ju så klart inte heller. Vi hoppas verkligen att vi får ordning på assistentsituationen snart så vi slipper nöta på våra extrareserver igen. 




Nu tillbaka till den där promenaden. Ser ni huset bakom träden. Där bor jag! Än orkar inte solen komma över träden så många timmar men snart så är våren här!

Det bästa med promenaden var att komma in igen och mötas av väldoft. Björn har bakat en Monkeybreadkaka. Klibbigt och slibbigt så det förslog men ganska gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar