tisdag 3 november 2015

Tröja med polishelikopter


Idag är en soffhängardag med världens bästa Signe. För i söndags åkte Björn till Ackis med henne eftersom hon hade feber och hon berättade att hon hade ont. Hon andades inte heller helt så som man ska så vi kände att vi var framme vid höstens första lunginflammation.

De fick träffa en doktor som känner Signe, vilket de flesta doktorer som jobbar på akuten, i och för sig gör... Det är i varje fall skönt när de gör det. Att komma till sjukhuset med ett gravt funktionshindrat barn och träffa ny vårdpersonal är inte helt enkelt. Det ställer stora krav på att vi som föräldrar klarar av att ta en expertroll.

Men nu känner ju de flesta redan Signe och vi får vara lite mer bara föräldrar.

I söndags i varje fall visade det sig att det inte hunnit bli någon lunginflammation än. Så men lite antibiotika och ännu mer inhalationsmediciner fick de komma hem igen!




Kvar hemma blev Dante och jag så vi passade på att njuta av den fina hösten. Dante mös runt i sin nysydda plychtröja med halvkrage.

Jag köpte tyget på symässan för flera år sedan men har inte tyckt att det varit så kul att sy i stretchtyger med min vanliga maskin. Men nu med en overlock...

Dante är i en extrem bilperiod och blev lite hänförd av sin nya biltröja. Eller som han sa. Coolt, en polishelikoptertröja!

2 kommentarer:

  1. Jadå det är en cool tröja! Och bra gjort att sy i stretchtyg - något jag aldrig riktigt lärde mig när jag hade små barn.
    (Om du vill tälja virknålar så kan du följa min "omgörningsbeskrivning" (den som finns på sidan om smygmaskvirkning) även om du använder en kvistpinne från naturen som grundmaterial.)

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Kul tolkning!! Har själv en son som dyrkar allt med hjul. Jag trodde hans vurm innefattade alla fordon men tydligen räknades inte helikoptrar och båtar dit eftersom de inte har hjul. Han stirrade på mig som om jag borde fattat det .... Man lär sig hela tiden..

    SvaraRadera