onsdag 30 maj 2012

Lila lintrasor

En till disktrasa har det blivit. Jag tycker de hemmastickade trasorna fungerar hur bra som helst men det tycker inte sambon som föredrar köptas.

För ett tag sedan stickade jag en i lin men efter att den tvättas första gången blev den liggande i städskåpet. Ett nystan lin räcker till två trasor och i helgen blev trasa nr två klar.



 
Lin fortsätter att fascinera mig. Att samma material kan vara så hårt och bara efter en tvätt vara lent som sammet. Titta vilken skillnad det är efter bara en tvätt. Det syns ju vem det är skönast att hålla i.

2 kommentarer:

  1. Funkar det bra med disktrasor i lin?? Snygga är de hur som helst! Bomull känns väl så där.. har provat. Inte topp, enligt mej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker de fungerar bra. Men jag gillar de i bomull också. Mina trasor är patentstickde, vet inte om det är det som gör susen.

      Radera