söndag 8 maj 2016

skördetiden kan börja


Imorse medan sambon stekte äggröra gav jag mig ut ett varv i trädgården. Älskar att vandra i trädgården tidigt på morgonen. Det är då jag passar på att njuta. Det är liksom bara trädgården och jag. Samma känsla får jag på kvällen. När alla andra gått in brukar jag gå ett varv till bara för att se vad som har hänt under dagen.

All annan tid är min trädgård full av aktivitet. Barn som far runt, projekt som förväntar sig att bli gjorda och så klart en massa mat- och kaffepausar. Allt som är underbart och bra men kanske inte är lika vilsamt.

Imorse var det första dagen jag hade med mig en tallrik för att plocka med mig lite grönt till frukosten.  Mitt lilla fat fyllde jag med sallat, rädisor och ruccola från varmbänkarna samt spenat,  gräslök och oregano från friland. Det blev tillsammans med sambons äggröra kanske de godaste mackor jag ätit i år.

2 kommentarer:

  1. Trädgården-ocj-jag-känslan är underbar!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den, brukar tänka att det är min sorts meditation!

      Radera